Річний звіт про діяльність закладу освіти

ПІДСУМКИ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЗА 2017-2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Вирівський дошкільний навчальний заклад розташований за адресою:

вул. Шевченка,1, с. Вирівка, Конотопського району, Сумської області.

Заклад здійснював свою діяльність до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», «Про забезпечення санітарно-епідеміологічних норм», Положення про дошкільний навчальний заклад, концептуальних засад Базового компонента дошкільної освіти.

Дошкільний навчальний заклад працював за 10,5 годинним режимом.

Групи укомплектовані відповідно до віку дітей. Дитячий контингент налічував 45 осіб.

У 2017-2018 навчальному році функціонувало три групи:

  • І молодша група «Ягідка»,
  • ІІ молодша група «Метелики»,
  • старша група «Веселка».

Головна мета дошкільного закладу створення сприятливих умов для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності; збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров'я кожного вихованця; розвиток пізнавальної діяльності дітей шляхом модернізації навчально-виховного процесу; забезпечення якісної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі; здійснення особистісно-орієнтованого підходу до художньо-естетичної діяльності дошкільників; розвиток мовленнєвого спілкування шляхом активізації пізнавальної діяльності дошкільників, яка реалізується через втілення інноваційних процесів та новітніх технологій, використання інтерактивних форм роботи з дошкільнятами і проведення моніторингу навчально-виховного процесу в дошкільному закладі.

Кадровий потенціал педагогів

Педагогічний колектив закладу намагається створити найсприятливіші умови для навчання і виховання дітей.

Протягом 2017-2018 навчального року освітньо-виховний процес забезпечували 5 педагогів, з них - 4 педагоги мають вищу педагогічну освіту, 1 - середню спеціальну.

Хід атестації педагогічних кадрів у навчальному закладі перебував на постійному контролі. Адміністрацією НВК не тільки надавалась методична допомога в організації атестації безпосередньо вихователям, а й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно й організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалась система роботи вихователя шляхом відвідування занять різних видів діяльності з дітьми, аналізу роботи з батьками вихованців, проведення анкетування, що дало змогу провести атестацію без зайвих психічних перевантажень і конфліктних ситуацій.

Протягом 2017-2018 навчального року атестувалися три педагогічні працівники. За результатами атестації вихователям Прокопенко Т.М., Ловейко О.П. підтверджено кваліфікаційну категорію - «спеціаліст», вихователю Петровській М.О. присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію.

Організація навчально-виховного процесу

З метою реалізації головних завдань адміністрацією дошкільного навчального закладу, на основі діагностики самооцінки педагогів та оцінки адміністрації, визначений рівень професійної майстерності педагогів, сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети.

Заклад працював за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Протягом 2017-2018н.р. колектив працював творчо й відповідально: впроваджував у практику ефективні навчально-методичні системи, застосовував нетрадиційні підходи до роботи з батьками: «круглі» столи, лекторії, семінари-практикуми, «школи батьківства», впроваджував інноваційні форми освітньо-виховної роботи.

Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводили тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, сюжетно-динамічні заняття в залежності від змісту освітньої діяльності. Під час таких занять діти були розкуті, емоційні, сприймали і вирішували різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідали на запитання, майже самостійно робили висновки та узагальнення, висловлювали свої судження.

У своїх щоденних планах вихователі Лященко Л.М., Александрова Н.О.,Петровська М.О., Прокопекно Т.М.,Москалець Ю.А.. згідно з Програмою ставили завдання, змістом і формою якого був розподіл програмового матеріалу протягом дня, раціонального використання режиму дня, достатнього перебування дітей на свіжому повітрі.Систематично проводилися контрольні заняття з усіх розділів програми. Значна увага приділялася формуванню мовленнєвої компетентності старших дошкільників. Організовуючи різні форми роботи, вихователі створювали умови для активного спілкування дітей, обміну думками, судженнями. Діти навчилися будувати речення, дотримуючись певного порядку слів, послідовно, логічно відповідати на запитання. Поряд з цим слід, констатувати, що діти зазнавали труднощів при вживанні синонімів, слів-порівнянь,вживанні складнопідрядних речень, складанні описових розповідей, розповідей з власного досвіду, виразному читанні віршів.

Колектив дошкільного навчального закладу проводив відповідну роботу з питань пошуку оптимальних шляхів фізичного розвитку та медичного обслуговування дошкільнят. Руховий режим у ДНЗ був спрямований на збереження і зміцнення здоров'я дошкільників, своєчасне формування в них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення з будовою та основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя.

Постійно проводилися загартовуючі процедури, під час прогулянки у І та ІІ половину дня . Підтримувалася рухова активність дітей, проводилися Дні здоров'я, спортивні розваги та фізкультурні хвилинки, екскурсії за межі дитячого садка, пішохідні переходи.

Оздоровчий період починався зі зміни режиму дня. Збільшувався час, відведений для перебування дітей на свіжому повітрі, що сприяє зміцненню здоров'я. Змінено розклад занять, де перевага надавалась фізкультурно-оздоровчий роботі. Дошкільним навчальним закладом було розроблено план оздоровчих заходів, які проводилися на свіжому повітрі: ранкова гімнастика,фізкультурні заняття, щоденні прогулянки, пішохідні переходи, рухливі ігри, екскурсії, фізкультурні свята та розваги, дні здоров'я. Педагогічний колектив сприяв створенню комфортних умов щодо літнього оздоровлення дітей. Проводилися загартовуючі заходи: умивання обличчя, шиї, рук до ліктів,обливання ніг перед сном,сонячні ванни під тінню дерев, ходьба по ребристій дошці та масажним килимках, розтирання долонь та вушних раковин.

Вихователями були проведені свята та розваги: « Країна Дитинства», «Ой на Івана на Купала», «Веселі естафети», фізкультурне свято, «Яблуневий спас». Кожного тижня проводилися тематичні тижні, щомісячно - Дні здоров'я. Батьківський куточок було поповнено інформацією та рекомендаціями з БЖД у літній період

Виходячи із законодавчо-нормативної бази та поставлених завдань, у 2017-2018 н. р., педагогічний колектив закладу створював сприятливі умови для оптимального фізичного та психічного розвитку вихованців, їх емоційного комфорту, виховання та навчання, пізнавальної, рухової активності, функціональних та адаптивних можливостей дошкільників.

Методична робота

Сучасний педагог має відповідати вимогам оновленої освіти. Фахове зростання педагогів залишається особливо актуальним у часи модернізації вітчизняної освіти. У дошкільному навчальному закладі створені умови для вдосконалення знань педагогів, опанування прогресивних педагогічних технологій та забезпечення можливостей власного розвитку і творчості. Зміст і форми методичної роботи в закладі будувались на діагностичних засадах, диференціації освітнього рівня, досвіду, професійних запитів кожного педагога.

Протягом навчального року педагогічний колективзакладу вирішував безліч творчих та буденних проблем. З метою реалізаціїї цих проблем, адміністрацією НВК, на основі діагностики самооцінки педагогів визначений рівень професійної майстерності педагогів, сплановані різні форми роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети. Педагоги закладу значну увагу приділяли підвищенню фахової майстерності: брали участь у роботі методичних об'єднань та семінарів району, де знайомилися з новими технологіями.

Заклад працював за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

Вихователями методична робота проводилася таким чином, щоб сформувати професійну компетенцію, збагатити інтереси, задовольнити духовні і професійні потреби педагогів.

Згідно з сучасними педагогічними вимогами, з метою забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості створено розвивально-ігрове середовище для повноцінного фізичного та психічного розвитку дитини.

Відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, використовувалися традиційні методики та інноваційні технології: казкотерапія, використання схем-моделей навчання дітей описовим розповідям за методикою Т.Ткаченко,використовувалася діагностична методика Піроженко Т.О «Мовленнєве зростання дошкільника».

Особлива увага в ДНЗ приділялася самоосвіті педагогічних працівників. Педагогічна освіта здійснюється різнобічно, включаючи походження курсів підвищення кваліфікації, участь у тренінгах особистісного зростання, систематичне вивчення методичної, педагогічної та психологічної літератури, публікацій періодичних видань.

Однією із ефективних додаткових форм організації освітнього процесу в умовах дошкільного навчального закладу була гурткова робота, яка спрямовувалася на задоволення потреб та інтересів дітей до певного виду діяльності, виявлення та розвиток у них загальних та спеціальних здібностей. У дошкільному навчальному закладі працював гурток з малювання у старшій групі «Паперова казка» . Гурткова робота, яка проводилася у минулому році, була результативною, сприяла розвитку уподобань, нахилів дітей.

Наступність у роботі зі школою

Колектив НВК продовжує працювати над завданням забезпечення наступності в роботі ДНЗ та початкової школи. Наступність має спрямовуватись на створення умов для реалізації в педагогічному процесі ДНЗ і школи єдиної динамічної перспективної системи виховання та навчання, в продовженні педагогами того фізичного, психічного, соціального, мовленнєвого розвитку дитини, яким забезпечує довкілля. В плані наступності, який існує між дошкільною та початковою ланками Вирівського НВК, основними завданнями було забезпечення кращої підготовки та безболісної адаптації дошкільнят до навчання в молодших класах, вдосконалення фахової майстерності педагогів, налагодження дружніх та ділових стосунків між колективами.

Для виконання цих завдань у серпні 2017 було підписано угоду про співпрацю між ДНЗ і школою, а також проведено спільну педраду, під час якої вчителі й вихователі ознайомились з планом спільних заходів роботи ШМО вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ на 2017-2018 навчальний рік. Крім методичної роботи, затверджено графік взаємовідвідування педагогами уроків та занять. На уроках у 1 класі вихователі відслідковували, як навчаються випускники ДНЗ у школі, а вчителі, відвідуючи заняття в ДНЗ, в свою чергу глибше зрозуміли завдання, зміст та методи роботи дошкільного закладу, що допомогло їм у виборі методів навчально-виховної роботи. Протягом навчального року відвідано заняття з математики та грамоти, що дало можливість вчителям (Пухкал Н.І, Точиленко Н..І.) ближче ознайомитися з специфікою освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі та відкриті уроки в 1 класі (відвідали Лященко Л.М, Александрова Н.О.).

На засіданнях МО учителів початкових класів було розглянуто такі важливі методичні питання: «Про організацію наступності ДНЗ та початковою ланкою освіти», «Опрацювання Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»»; проведено спільну педагогічну раду «Про наступність і перспективу у роботі двох перших ланок освіти»; круглий стіл із питань забезпечення наступності у діяльності НВК і дитячого садка; нараду при директору «Про значення сюжетно-рольової гри у вихованні дітей дошкільного віку та учнів 1 класу»; практичним психологом було проведено ділову гру для батьків: «Чи готові ви бути батьками першокласника?».

У роботі з наступності між ДНЗ та початковою ланкою освіти організовувалися змістовні форми співпраці, які були спрямовані на налагодження контактів між педагогічними колективами: екскурсії, спільні свята і розваги, виставки дитячих робіт, взаємовідвідування вчителями та вихователями уроків, занять та режимних процесів, спільні педради, просвіта батьків. Проведені спільні свята: «Осінній ярмарок», «Свято букваря», «Новорічні пригоди», «В гостях у казки», Дні відкритих дверей. Були сплановані та проведені екскурсії старших дошкільнят до школи з метою ознайомлення з приміщенням школи, класної кімнати, бібліотекою.

Організація гарячого харчування

Належний рівень організації харчування є також дуже важливою умовою комфортного перебування дітей у закладі. Багато уваги приділяється саме цій ланці роботи.

Харчування в закладі дошкільної освіти здійснювалось відповідно до п.5 ст. Закону «Про дошкільну освіту», п.25 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 року №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.

Вартість харчування однієї дитини складала 16грн. Батьки сплачують 40% від вартості харчування на день.

Умови дляорганізації харчування в ДНЗ задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані.

З боку вихователів та сестри медичної протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Проводились планові та оперативні перевірки щодо організації харчування, виходу страв та якістю приготування їжі. Готуючи страви, кухарі суворо дотримувалися технології приготування їжі, нормативного об'єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили від постачальників із супровідними документами.

З метою профілактики кишкових захворювань, працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни.

Організація медичної роботи

Медичне обслуговування в закладі дошкільної освіти передбачало надання дітям допомоги у збереженні здоров'я та профілактиці захворювань, у системі здійснювався огляд дітей лікарями - спеціалістами, про що свідчать записи у дитячих медичних картках. Медичний кабінет оснащений необхідними лікарськими засобами для надання невідкладної медичної допомоги.

Медична робота у закладі спрямована на зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей. У закладі працює сестра медична, яка кожного дня здійснює прийом дітей, два рази на тиждень робить огляд дітей . Щоквартально проводився медико-педагогічний контроль. На кожну дитину було оформлено листок здоров'я вихованців. Рівень захворюваності за минулий рік у закладі склав 5%.У дитячому садку проводилися всі необхідні профілактичні заходи: контролювалося виконання санітарно-гігієнічних норм працівниками закладу, проводилася інформаційна робота з батьками через інформаційний куточок.

Матеріально-технічнезабезпечення

Матеріально-технічнезабезпечення закладу дошкільної освіти відповідає вимогам Типового переліку обов'язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 11.09.2009 року №509. Вона у значній мірі утримувалася за рахунок благодійної батьківської та спонсорської допомоги. За рахунок спонсорської допомоги було придбано шпалери для облаштування фізкультурно-музичної зали та дитячої роздягальні,замінено 50 комплектів дитячої білизни, у всіх різно вікових групах замінено меблі, придбано музичний центр, придбано та замінено штори у середню та старшу групи та коврові доріжки у середню групу, відремонтовано та пофарбовано ігрове та спортивне обладнання, замінено проводку у роздягальні.

Обладнання майданчика підтримувалося у належному стані, безпечне у використанні.

Утримання, влаштування будівлі та території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дитячих дошкільних закладів. Дитячий навчальний заклад на 90% забезпечений новими меблями, 50% - іграшками, 50% - спортивним обладнанням, 30% - медикаментами.

Річний план за 2017-2018 навчальний рік реалізовано; досягнено поставленої мети.

Проте, в організації освітньо-виховного процесу у 2018-2019 н.р. залишаються нерозв'язаними такі питання:

- забезпечення наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, розробки і впровадження оптимальних технологій виховання та навчання, нових підходів до змісту пропонованих знань, які включають її особистий індивідуальний досвід взаємодії з навколишнім світом;

- вдосконалення диференційованого підходу до проведення організованих занять, дидактичних ігор за рівнями пізнавального розвитку;

- використання новітніх наукових досягнень та використання технічних засобів навчання;

-використання здоров'язберігаючих технологій та дослідницько-експериментальної діяльності у дошкільному закладі.

Залишаються проблемними питання організації тісної взаємодії сім'ї та ДНЗ в компетентнісному становленні особистості дитини, удосконаленні роботи з сім'єю щодо підвищення психолого-педагогічної культури батьків, формуванні позитивного емоційного ставлення та поваги до вихователів і дітей шляхом урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.

Потребує актуалізації питання щодо підвищення ефективності роботи з розвитку трудового виховання на основі оволодіння дітьми соціальним досвідом, формування самостійності, творчості, активності, працездатності дошкільників. 

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати